sobota, 30 sierpnia 2014

Aktualizacja włosowa - sierpień 2014.

Dziś post tasiemiec, więcej czytania niż oglądania, lojalnie uprzedzam :) 
Ten miesiąc jest przełomowy, jeśli chodzi o pielęgnację włosów. W czasie roku akademickiego bardzo się zapuściłam: praktycznie tylko myłam głowę szamponem i dawałam odżywkę bez spłukiwania. Włosy pięknie mi się odwdzięczyły, kołtuny były wszędzie, a włosy leciały jak szalone. W lipcu byłam dwa tygodnie nad morzem, to też swoje zrobiło. Powiedziałam sobie: dość tego. Tyle wolnego czasu na eksperymenty! Postanowiłam powrócić do olejowania i nakładania masek. 2 dni temu ścięłam końcówki. Już czuję, że włosy odżyły...

Tu się ładnie prezentują, ale zdjęcie zrobione jest pod dziwnym kątem (Michał celował w mój tyłek >.>)



Poniżej widzicie, jak się prezentują moje włosy w sierpniu, przed i po podcięciu. Farbowane w czerwcu (w lipcu jedynie odrost) farbą allwaves 0.6 GP na 9% (z dodatkiem odżywki Balea Oil Repair), odrost jest już spory, więc we wrześniu pewnie nałożę farbę, tym razem na całe włosy. W rzeczywistości odcień jest nieco bardziej czerwony. Wygląda jakbym miała wieeelką jasną plamę, ale Michał mówi, że w rzeczywistości to nie rzuca się tak bardzo w oczy. Muszę mu wierzyć, sama tego nie widzę :)  Końcówki podcięłam sama, korzystając z metody Feye (KLIK), dokładnie tej, w której pokazuje, jak podciąć włosy w kształt U. Widzę, że jest parę niedociągnięć, poprawię je przy następnym podcięciu. Niestety nie wszystkie zniszczone włosy zostały obcięte, więc kolejne cięcie jest koniecznością... Mimo wszystko jestem zadowolona, bo włosy się lepiej układają, mniej się plączą, końcówki są mięsiste, a krzywizny mi nie przeszkadzają, bo i tak splatam włosy w warkocz :) Włosów nie mierzę, po prostu nie mam czym :D


Oto, co weszło w skład mojej pielęgnacji:


Nakładam je na włosy 3 razy w tygodniu, przed każdym myciem. Przekonałam się do nakładania oleju na odżywkę, teraz daje najlepsze efekty. Emulguję też olej, w ten sposób zmywa się dużo łatwiej. Obecnie stosuję: oliwę z oliwek, która daje u mnie najlepsze efekty, olej z czarnuszki, z którego jestem w miarę zadowolona oraz olej sezamowy – na razie nie mam zdania.


Stosuję tylko jeden szampon – Alverde z amarantusem. Jest delikatny, nie powoduje łupieżu, nie swędzi mnie po nim skóra głowy. Bez problemu domywa oleje, a włosy pozostawia oczyszczone. Pełna recenzja wkrótce.


Stosuję na trzy sposoby: nakładam pod olej, emulguję olej przed jego zmyciem oraz tradycyjnie nakładam na 2-3 minuty. Stosuję odżywkę Alverde z hibiskusem oraz Balea z olejem arganowym.


Zazwyczaj nakładam raz w tygodniu na kilka minut. Wtedy też „wprasowuję” maskę we włosy, dokładnie je rozczesując. Dzięki masce rozczesywanie nie sprawia problemów, a włosom bardzo pasuje taka metoda. Czasem trzymam maskę pod czepkiem i ręcznikiem 30 minut. W moim przypadku dłuższe trzymanie nie przynosi lepszych efektów. W tym miesiącu najczęściej na włosach lądował Biovax do włosów zniszczonych oraz Alverde morela i cytryna.


Dla mnie to bardzo ważny element pielęgnacji. Szczerze mówiąc, mogę nie nałożyć zwykłej odżywki, ale ta bez spłukiwania zawsze musi znaleźć się na moich włosach. Jestem wierna mleczku Balea aloes i mango i nie zanosi się na zmiany.

Postanowiłam, że powrócę do zabezpieczania końcówek dopiero, jak je skrócę. Poza tym, na długość włosów lądował olejek firmy Macadamia, który pokochałam całym sercem :) Jednak spryskuję włosy już po wyschnięciu.

  • Oczywiście zapuszczanie! Nadal dążę do długości do pasa, jednak zapuszczanie ma sens jedynie wtedy, gdy włosy nie są rozdwojone. Skrócenie włosów było koniecznością.
  • Zdrowe końcówki! Czyli systematycznie zabezpieczam końcówki jedwabiem z Green Pharmacy.
  • Wyeliminowanie łupieżu! Czyli zakup emulsji Squamax oraz szamponu leczniczego Sulphur Zdrój.
  • Eksperymenty! Czyli chcę wypróbować olejowanie włosów na glicerynę. 

A jak miewają się Wasze włosy?

21 komentarzy:

  1. O dziwo na swoje nie narzekam, no może kolor, ale kto mi dogodzi? :) ładnie Ci wtych czerwianiach Ala, mam nadzieję, że do września nie najedzie Cie ochota na zmainy i nic nie popsujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie Ciebie w innym kolorze :D
      Nie ma mowy, żebym coś zmieniała, jedynie położę farbę na odrosty i delikatnie na resztę włosów :) Tak dobrze się czuję w tych czerwieniach, to zdecydowanie mój kolor!

      Usuń
  2. ja również ciągle zapuszczam włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zapuszczam włosy, ale daleko mi do takiej długości jak masz Ty :)
    Alverda widzę,że króluje u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak akurat wyszło, głównie zużywam zapasy :) O ile szampon jest świetny, tak ta maska morelowa szału nie robi i z radością ją denkuję...

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) jeszcze dłuuuuga droga przede mną jednak :)

      Usuń
  5. Piękne masz włosy i śliczny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja muszę sobie końce przyciąć

    OdpowiedzUsuń
  7. ładne masz włosy i fajny kolor! :)
    moje włosy nie są wymagające, wystarczy im tylko mycia i zwykła odżywka :D nigdy nie olejowałam, ale może zacznę od oleju kokosowego, ciekawe jak się sprawdzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ale Ci zazdroszczę, też bym takie chciała :< Może kiedyś mi się odwdzięczą za pielęgnację ;)
      Spróbuj, spróbuj, jak się nie sprawdzi, to zawsze możesz zużyć w kuchni :D Mnie np kokos puszy niemiłosiernie, ale włosy są milutkie w dotyku :)

      Usuń
  8. Podziwiam Cie, że sama sobie podcięłaś końcówki ! Ja bym się nigdy na to nie zdecydowała :D Nie wiem co by mi wyszło :P
    Włoski śliczne, a będzie tylko lepiej :*
    Nigdy nie używałam oleju na maskę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie nie wyszło, krzywo jest przecież! :D Ale wyrównam następnym razem :) Nie cierpię chodzić do fryzjera, bo ZAWSZE się nasłucham że mam zniszczone włosy ---> szkoda, że niektórzy nie odróżniają suchych od zniszczonych :) I potem zamiast 3 cm tracę dużo więcej. A ze znajomą fryzjerką umawiam się juz z pół roku i jakoś nie możemy się zgadać :<
      Wypróbuj tę metodę, tylko na odżywkę/maskę nawilżającą, olej zatrzyma wodę we włosie :)

      Usuń
  9. Piękne masz włosy i ten kolor:):)

    OdpowiedzUsuń
  10. i włoski i kolorek mi się bardzo podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ladnie sie prezentuja :) Zdjecie, mimo, ze celowane bylo na tylek ;D, wyszlo calkiem niezle :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz przecudowne włosy!!!!! Ja tez staram się jak moge, by moje wyglądały fajnie.. Ale niestety. Rozjaśniane włosy łaskawe nie sa. Staram sie je podcinać systematyczne i dbam dalej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! Sprawiacie mi wielką radość i wierzę, że to co robię, nie jest bezsensowne.

Proszę jednak o niepozostawianie spamu. Uwierzcie, że na pewno do Was trafię, jeśli tylko nie będziecie mnie do tego zmuszać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...